Något fruktansvärt har hänt...igen.

Satt just och läste en fruktansvärd insändare på www.vovvoe.net om hur en tik blivit ihjälbiten av en så kallad kamphund. En sådan skräckupplevelse! Kan inte hålla tillbaka tårarna, Fy,fy...
Stackars hund, stackars matte som stått hjälplös som åskådare... Hoppas vi blir av med den anfallande hunden från vår jord... Jag är ledsen men precis så känner jag...Annars kommer samma sak att hända någon anna också...

Undrar just om det var första ggr denna hund attackerade en annan hund? ... Det lär vi aldrig få veta, men jag har en känsla av att fallet kanske inte var det första... hur som helst skulle man önska att  fler hundägare till hundaggresiva hundar skulle ta större ansvar innan olyckan är ett faktum.

Måtte Ingen annan utsättas för det som denna stackars lilla tik och hennes matte belv utsatta för.

Kommentarer
Postat av: Linn

Håller med. Min hund blev påhoppad av en hund som bet henne så hon fick sy (tur att hon inte var en liten hund, då hade hon nog dött) men ägaren tycker att så länge hon är snäll mot människor ska hon få leva :( Sen kan man resonera kring omständigheter, men jag känner att jag vill inte bli biten av en hund bara för att ett koppel gick av vid fel tidpunkt. Med hårdare krav från samhället i stort på hundar tycker jag inte att farliga hundar kan få ta plats. Tyvärr.

2011-06-30 @ 12:20:36
URL: http://hundlycka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0