Ibland känns livet orättvist...




Tanja är jättedålig och jag får vara glad för varje dag hon finns hos oss. Det var ingen lunginflammation... Det var en Dilaterad Kardiomyopati Dvs säg en hjärtmuskelsjukdom som vanligen drabbar riktigt storvuxna hundar. En sjukdom som i vissa fall kan vara ärftlig men också orsakas av inflammationer och infektioner. Om den är ärftlig visar den sig då hunden är mellan 4-10 år.

I Tanjas fal skulle jag nog tro på inflammerade leder. Hon har ju en ruskig atros i sin ena axelled.
Denna underbara hund  som gett mig så mycket kärlek genom åren. Som aldrig nekat till att träna med mig. Som alltid vill finnas vid min sida.
Jag kommer aldrig att få uppleva en så underbar liten kamrat igen. Jag är så rädd att livet också skall sluta för henne snart....Det är tungt att leva just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0