Livet går vidare...

Påskaftons förmiddag, vi packar ryggan med fågel och dummies för att Träffa Susanne J och hennes två Flattar Flamma och Toker.
Toker skall introduceras i jaktens mysterium. Så det passar bra att träna tillsammans eftersom Pippi behöver sin dos av aktivitet hon också.
En ny upptäckt gjorde jag, första linjetaget sprang Pippi förbi och vi såg hur hon sökte. Det var uppenbart att hon hade fullt klart för sig vad hon skulle leta efter.... Och det var inte Susannes dummy hon hade i åtanke. Hon visste att det skulle lukta Matte om dem. Inte förrän jag gick upp och tog i den tog hon den med en min som förklarade hur dumma vi var som inte förklarat det med en gång. En nog så viktig lärdom, använd dig av andras dummy medan valpen är liten.... ;)

Det blev en fantastisk dag där vi fick både Flamma och Toker att plocka upp fågel. Pippi tyckte att det var något hon kunde behålla själv, men till sist insåg hon att matte ville ha den och kom in med den vid det här laget ganska medtagna måsen. Där blev det dunderbelöning i godispåsen och vi avslutade träningen.
Påskdagen blir det lite vila sedan blir vi på´t igen annandagen. Härligt!

Susanne och Flamma på väg till ett linjetag.



När blir det min tur undrar Toker 12 mån.


Pippi lyssnar noga....


Wow, där är ju min Matte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0