Aj, aj det gör ont....

Vilken dag! Jag vaknade 04,20 och kunde inte somna om. Klockan 5 gick jag upp och satte på kaffe. Kinna kom och droppade av Kyra som inte blev helt olycklig när hon förstod att vi skulle ut i skogen trots ösregnet.

Vi hämtade upp Suzanne och Goa och körde iväg till skogen för att leta upp en miniminimini dummy på cirka 10 cm, som Goa hade missat dagen innan. Det tog cirka 3 minuter för Goa att hitta den idag.

Vi lade ut ett sök på 9 stycken miniminidummisar. Det blev tre till dom var hade vi tänkt. Kyra var ute länge i söket och vi kunde inte se hundarna arbeta där vi stod... Plötsligt kommer Kyra glatt in,,, Med 3 stycken i mynnen! *He,he* Tur att hon inte skall starta på jaktprov! :)

Pippi och Goa hittade sina också skall tilläggas.

På eftermiddagen kom plötsligt Pippi inrusande från trädgården och slängde sig ner på mattan, hon körde nos och huvud ner i mattan och sprang omkring på ett sätt som fick mig att titta till lite extra. Pippi hade problem med vänster öga...Jätteproblem. Jag försökte titta, helt totalt omöjligt. Hon hade j-gt ont. Det blev till att snabbt ringa veterinären, klockan var ju fyra så de skulle ju stänga en timma senare. På något sätt lyckades de koppla ihop mig med en annan sökande. Där satt vi och väntade i minst tio minuter innan vi råkade börja prata med varandra. :) och fick lagt på luren igen.
Vi fick komma till vetten i alla fall och tur var väl det. Pippi hade fått något frö som rivit upp en rejäl repa i hornhinnan. Inte undra på att hon har ont stackarn. Pippi fick en lugnande spruta som hon somnade på och sedan ville hon bara sova vidare. Hon fick en spruta med smärtlindrande och vi skall droppa i ögondroppar varannan timma tills pupillen vidgar sig. Lilla Pippilotta har aldrig varit så stillsam någonsin tidigare. Mitt lilla hjärta mår helkasst. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0