Att få hem en liten valp...

 ... Är inte så lätt precis. Det är precis så jobbigt som jag misstänkte att det skulle bli. Kissepölar både här och där trots intentioner om att alltid hålla koll.

Ha, ha...  hålla koll när man har mellan 7 och åtta barn i åldrarna 2 - 5 hela dagarna. Jo,jo det skulle jag vilja se att någon klarar! I så fall är det bara att gratulera.

Inte nog med alla blöta fläckar, hon har ju tänder också den lilla illbattingen... De gör ont!!!  Dessutom älskar hon att provbita i gardiner, skor,ja allt.

De gamla hundarna börjar att acceptera henne. Tiffy börjar t o m hälsa vänligt på henne i stället för att morra så fort Pippi kom i närhet.

Tanja har börjat tröttna på att Pippi alltid vill sova på henne, bita i henne och sno allt hon har i munnen. Hon kämpar för att få det lilla monstret att respektera henne,....utan större framgång dessvärre.


 De ljuvliga små varelserna har små vita sylvassa vapen i munnen.


Kommentarer
Postat av: Debbie

Kul att du startat en blogg. Har funderat själv i många år =)

Jag hade fixat alla barnen o valp, har ju samma jobb som du så vi fixar allt, eller hur?

Hon är söt ditt lilla monster.

2011-02-01 @ 20:24:04
Postat av: Anette Kjellqvist

Det var så enkelt Debbi. Kostar inget så länge man accepterar reklamen som kommer.

Jag gick in på blogg.se och startade upp där.

För övrigt skall det väl vara vi dagbarnvårdare som fixar det mesta. :)



Hur går det, funderar du något mer på att knoppa av?

2011-02-01 @ 20:37:15
URL: http://pippiochtanja.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack Debbi javisst är hon underbar!

Det var så enkelt Debbi. Kostar inget så länge man accepterar reklamen som kommer.

Jag gick in på blogg.se och startade upp där.

För övrigt skall det väl vara vi dagbarnvårdare som fixar det mesta. :)



Hur går det, funderar du något mer på att knoppa av?

2011-02-01 @ 20:39:38
Postat av: Anna

Hej! Va roligt med en blogg! Nu har även jag hittat hit ;-)

Hon är oförskämt söt den lilla Pippi! En fika till våren på klubben hade inte varit så tokigt, så jag får se henne.



Kram

2011-02-02 @ 07:29:07
URL: http://snicksnack2.wordpress.com
Postat av: Anette Kjellqvist

En fika låter jättebra. Det finns en lite kullbror kvar till salu ;)

2011-02-02 @ 08:25:55
URL: http://pippiochtanja.blogg.se/
Postat av: Suzanne Sjöberg

Klart Pippi vill ha en lekkompis i samma ålder :-D

hihihi!!! ELLER???

2011-02-04 @ 17:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0