Hjälp Anneli,vad har du skickat för ett krutpaket till mig?

Hon växer så det knakar, min lilla Pippilotta. Lika karsk och frammåt som sin namne med de härliga flätorna!

Hon mopsar upp sig mot de gamla hundarna och oss tvåbenta rejält just nu. Men hon älskar att "jobba" och det gör jag med....Med henne alltså! :

Igår blev det en kort promenad vid vårt vackra NÄÄS slott. 


Vi tränade lite på inkallning och att följa med i koppel. Hon är suverän på att komma in på pipans inkallningssignal. Men så har vi tränat den vid varje måltid också.  Vid matdags visslar jag några ggr och serverar matskålen, trots att hon sitter/skuttar vid mina fötter. Superbra sätt att hjärntvätta sin valp på. ;) 
Nu kommer jag att gå över till att ropa "kom" och servera matskålen. 

Men det är så tröttande för vissa. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0