PippiLotta ...

Kan en hund heta så...!? Ja hävdar jag. Trots det faktum att man lärt sig att hundens namn skall vara tvåstavigt för att hunden lättare lär sig lystra till sitt namn. Hur kommer det sig då att lilla Pippi faktiskt reagerar snabbare på Pippilotta än på Pippi???  ... Fundera  på den du! ;)

Själv tror jag att det beror på att Pippilotta är "kärleksnamnet" det där som man använder när vi är gosiga, det namnet som man använder när vi leker och busar .

Vi använder båda namnen och hon lystrar på bäggen. Men när jag använde det långa Pippilotta namnet ljusar jag antagligen tonen något mer än vid enbart Pippi.  Antagligen en stor bidragande orsak?!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0