Apporteringsträning på Nääs...

blev det idag då jag blev ledig helt apropå. Så fantastiskt härlig dag. Suzanne med Goa, Kinna med Kyra och jag med Pippi åkte den korta biten till Nääs och tog med oss fika när klockan var 10 på fm.
Jag bestämde mig för att Pippi inte skulle få dra iväg i kopplet, något hon gärna vill göra då det är fler än vi två.
Så Suzanne och Kinna knallade på med sina lydiga hundar och jag kom på efterkälken ganska snabbt.

Men jag gav mig inte och Pippi höll på att fullständigt flippa ur för att hon inte kom vidare. Hon var inte ens intresserad av köttbullen i min hand.

Vis av erfarenhet lät jag henne springa iväg de sista tjugo metrarna . så  hon fick springa av sig lite innan träningen började.

Vi började med markeringar, ganska långa för Pippis del.
Suzanne placerade sig.


Pippi stack iväg som skjuten ur en kanon. Plockade upp apporten...


Och levererade i snabbt tempo.


Rätt i hand som sig bör. Yees!!!


Kyras tur, snabb och effektiv.


Omedelbar leverans till Kinna.


Suzanne och Goa tränar dirrigering.


Här pågår en del resonemang och utvärdering.


Vi fick en kanondag, både vädermässigt och träningsmässigt. Pippi fick för första gången vara med om en dirrigering... Inga problem. Än så länge.   ;)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0