En varm dag i skogen

Då skulle vi spåra hade vi tänkt. Och det gick som det gick för Pippi. Benner Sennen pojken Theo 5.5 mån hade lite mer lust för det och fixade det hela lite bättre. Pippi hade som vanligt massor i sin lilla hjärna och hann knappast med att följa spåret hon hittade. "Äsch det luktade ju bara matte och hon var ju ändå bara bakom"... Mycket mer intressant att se vad fågeln en liten bit bort sysslade med. Dra upp lite mossa är också att föredra. Till sist lyckades hon faktiskt hitta bollen och blev förstås överlycklig.

Här tar de båda unga sig ett dopp i mossen...


Efter spåret fick de unga tu "leta godis" Då var det minsann inget fel på deras nosar!


Man blir inte direkt ren av mosse-bad. Men det bekymrar ingen fyrbent.


Mumselibabba bjuder Matte Cinzia på när Theo kommer till henne på eget initiativ.



Yes, bäcken finns kvar!!!!


Oj då, är du så trött. Kom skall jag bära dig! Erbjuder Cinzia.


Skona mig!!!!!!!  Trött är jag men jag går inte med på vad som helst för det!


Ja, det var två dödatrötta unga vovvar soom rasade ihop en stund när de kom hem. :)








Kommentarer
Postat av: Cinzia, Fago & Theo

tusen tack för en mycket trevlig stund i skogen.. härliga kort! Hon är en riktig vilding denna där Pippi... =D

2011-07-28 @ 01:24:35
URL: http://www.fago.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0