Så har vi klarat av Årsträffen....

 på Flatterhaft, Pippis kennel. Vi hade så roligt!
På fredagen när vi kom  till Olsfors var det Funktionärernas dag att starta på W.T.
Det är så roligt att se alla hundar och förare. En del väldigt duktiga och andra har en bit kvar... Men det viktiga var att alla hade roligt. (Klicka på bilden för lite större format).

På kvällen grillades det och spelades trädgårdsyatzy. ... Gissa vems lag som vann??? ;) ...
Jag trodde att vi skulle regna bort i tältet, som hade kommit på plats. Även om det inte såg riktigt, riktigt ut så hade vi i alla fall tak över huvudet som min kloka dotter sade! :D
(Kan ju tillägga att Roffen skakade på huvudet med en litet retfullt leende på läpparna när han kom dit.) HM..

Kyra gjorde mycket bra ifrån sig med tanke på att den lilla hunddamen inte har tränat särskilt mycket. 84 poäng.
(KLicka på bilden så blir det större format.)

               Kinna & Kyra i funderingar    Kyra hämtar gosedjur i gosesöket.             
                         

                  Vattenarbetet gick kanon
                

Lilla Pippi gjorde tävlingsdebut och fick hela 35poäng på 3 stationer. Hon tog in 8st gosedjur på gosesöket. Hon gjorde en babymarkering i vattnet med bravur. och klarade av en dirrigering med limjetag. Dock inte som jag blev inponerad av. Men jag fick den i hand i alla fall.... Sedan tog det stopp. Eller dvs hon tog en landmarkering så jäkla bra men efter det tog det stopp. Hon släppte apporten i närheten av mig och fick glädjefnatt, rusade runt som en galning i cirka 3-4 minuter och jag lovar det var inga små ytor damen avverkade. Klokmatte som jag kan vara ibland ;) förstod jag att hon var slut i hjärnkontoret. och vi bröt. Det fick bli bilen och lite sömn.

                                    Full fart ut...                 Full fart in igen...  
                                   


                                   Ut i vattnet med ett plask och in igen....

                                   

                                               För att lämna i hand. :)          
                                     

Klockan 13.00 skulle hon in i utställningsringen med husse Roffe som bestämt sig för att träna lite utställning med Pippi tillsammans med Kinnas Sambo Andreas och Kyra.
Jag tror att bägge två fick en kul stund  tillsammans med hundarna.



Söndag morgon och dags för utställning. Domare var Peter Jansson som föredömligt nog hade öppen kritik.
Pippi ville naturligtvis inte att Peter skulle känna igenom henne ordentligt men han var lite snäll och gav henne 1:a pris med HP i alla fall.  Tack för det Peter. ;)
Men Bir i valpklass 2 blev hennes Brorsa Totte. Grattis Totte du är så söt!
   

Åsa med Totte. Bakom står en nöjd "Kennelmorsa"


Andreas visade upp Kyra på ett utomordentligt sätt.
 




Kommentarer
Postat av: camilla

Härlig blogg =)

2011-07-27 @ 13:33:11
URL: http://www.harligahundliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0