Hundvakter till "moster" Kyra...




Igår hämtade jag Kyra som vi skall passa i helgen. Suzanne och jag hade bestämt oss för lite hundträning, in med alla tre hundarna och iväg. Det blev inte så jättelyckat för Pippis del. Kyra var lite ringrostig i början men kom sig snabbt.
Suz och Goa gjorde en misstanke till sanning när Pippi och jag satt som störning. Goa fick problem som de  löste till sist. Skönt.
Pippi struntade sullständigt i min inkallning... Jäklar vad irriterande det är. Jag har inga andra krav på henne än att hon skall komma på inkallning. Men jag har ju sett tendenserna komma smygande. Så nu är problemet ett faktum! ... Köttbullarna fram!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lördagsmorgon anlände visst med regn och rusk...Roffe har plockat ihop sina grejer och gett sig av ut för att fiska med goa vänner. Det är lugnt och skönt. Pippi sover på mina fötter och "moster" Kyra sover så skönt på golvet bredvid.

Jag skulle önska att Kinna kunde se sin hund när hon är hos oss. Hon som inte vill äta hemma sitter och gnäller vi bänken när det skall serveras mat. :)

Annars skulle vi varit på dop i dag, men bilresan dit blir lite jobbig för ryggen så vi har lämnat återbud. Kvällen bjuder på 50-årskalas hos grannen. Dit krävs ju ingen bil så ... lite fest blir det.

Väntar nu på att åka in till Allum i Partille för att införskaffa presenten.
Därefter blir det hundträning igen.


                                                             Pippi försöker...



                                                                   Kyra och Pippi

 


Kommentarer
Postat av: kinna

Ni e så underbara som hjälper mig med Kyra O visst har jag sett henne hos er hon gnäller ju så fort vi kommer dit går hon ju till matskålen hahaha...tack för hjälpen puss

2011-07-04 @ 12:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0