En dag fylld av aktiviteter...

Först gick till skogen med alla Dagbarnen, gissa om Pippi var överlycklig.... Hon sprang som galning mellan alla barnen och mig. Tro mig, inte en minut var hon stilla om jag inte kopplade upp henne.
Normalt brukar man ju kalla s.k. jaktlabradorer för "fasanmissiler" men det stämmer förfärligt bra in på en liten Flatflicka som heter Pipplotta och snart är 5.5 månader.

När vi kom hem både hon åt upp sin frukost och sov gott i ett par timmar. Det gjorde för övrigt de minsta dagbarnen också! :)

Då kvällen analkades var det dags för kurs igen. Nu har "moster" Kyra löpt färdig så Pippi fick hoppa över kursen till förmån för Kyra. Andreas gjorde för övrigt väldigt bra ifrån sig.

Kinna ägnade sig åt Pippi och lät henne leta lite dummies på ängarna bredvid apellplanerna.
När kursen var slut kunde jag inte låta bli att köra Pippi lite på rallybanan och hon klarade sig väl så bra som många av de äldre kurshundarna. Hon är en utmaning och det är så spännande att vart det hela bär hän med henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0