Pippi tyckte inte om sin matte i morse....

.

Omöjligt kan man ju tycka, en sådan snäll och trevlig matte som hon har.... Pyttsan heller svarar en upprörd snart sex månader gammal dam!  " Hon stoppade ju in mig i duschen!!! "

Och det var inte kul, därefter höll jag på att klippa i pulpan. Pippis lilla pip fick mig att snabbt avbryta så det gick bra i alla fall. Hon har ju så svårt att ligga stilla när klorna skall klippas. Nyfiken som hon är skall hon nosa på allt jag företar mig på trimbordet. 

Efter duschen gjorde jag en trevlig upptäckt:  Pippi har fått en liten fana på sin svans, ... nåja en liten antydning till fana kanske är mer riktig beskrivning. ;)


Huset  får en ny ägare...


Åh så skönt, Åh så sorgligt! Jag vet knappt vad jag vill ibland. Både äta kaka och ändå behålla den vore inte helt fel i detta läge. Vi bor ju redan nu i ett så fint hus men så underbara grannar. Men vill man ha hundar som leverbröd så passar inte läget helt bra. Alltså måste man göra obekväma val här i livet.

Så nu skall här planeras och förberedas inför höstens flyttning


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Haha, stackars Pippi, vilken gräslig morgon. Hon har kanske inte förstått hur viktigt utseendet är, speciellt på utställning. Lycka till där.

2011-05-20 @ 09:39:01
URL: http://jaktlabradorer.blogspot.com
Postat av: Åsa Djurfeldt

Hej!



Har precis hittat din blogg. En av Pippis bröder, Rasmus, bor hos oss. Jättekul att läsa om Pippi och hur hon utvecklas. Måste erkänna att jag känner igen en hel del beteenden, te x vid kloklippningen, Rasmus tycker att han måste "hjälpa till" vilket får till följd att man oftast inte kommer åt att klippa alls...

Ska fortsätta att följa bloggen och även läsa tidigare inlägg, har bara skummat en del nu.

Ha det bra!

Åsa

2011-05-20 @ 10:13:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0