Så gick det med den träningen...

Vi åkte till klubben. Planeringen av träningen var väl så där... Springträning stod på schemat förstås. Springa det blev det kan jag lova... Men inte som jag hade tänkt mig.

För det första när Titti och jag kom tillbaka till klubbstugan visade det sig att dagarna susat fram fortare än jag trott och det var faktiskt den 26/5 i går.(om nu ingen visste det)

Det innebar att vi hade föreläsning en av kommunens jägare Bertil. Han berättade hur vi skulle kunna förbättra samarbetet mellan jägare och hundägare bl a.  Vi fick lära oss lite om vildsvinstammen som ökar så snabbt...
Hur vi kan skilja deras spår från övriga klövdjur osv...

Därefter blev det en hopp och bus promenad med Susanne och Britt som hade flattarna Flamma och Toker och labbarna Vilse och Sambo. Gissa om det blev Springa av...???!!!

Det var inte utan att hjärtat satt i halsgropen emellanåt. ... Men man kan ju naturligtvis inte missa ett sådant tillfälle att träna inkallning i fullt bus och lek. Något som blev ett uppvaknande för mig...Pippi vänder alltid på en femöring när jag kallar in... i normala fall. När vi är själva... Nu behöver vi träna inkallning under bus och lek lite mer insåg jag... Några frivilliga????  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0