Det finns många spännande saker att pröva på....

åtminstone om man är som jag, lite öppen för det som inte går att förklara helt och hållet. En sådan sak är att be en "djurpratare" ta kontakt med ens djur.

Jag skickade in denna bild på Pippi tillsammans med namn och ålder.
i

Det första jag fick höra var att hon var en väldigt glad och pigg hund som älskade att leka och springa i full fart runt, runt. ( Jo tack, jag vet Hon rusar runt huset varenda dag när hon kommer ut) Hon har många leksaker att leka med. (Usch ja.)
Det finns en röd sak som hon älskar att bära i munnen. framför allt när hon springer. Det är viktigt att springa med den. Men det finns en sak som hon verkligen inte tycker om, att folk känner på henne och undersöker hennes kropp. ???!!!.... ( Hmmm, hur kan människan gissa detta? Det är ju inte direkt rastypiskt precis.)

Det finns en vit liten hund som hon leker med. (Den som någorlunda följt bloggen vet att Sonen har en vit liten mellanpudelkille som är hos oss väldigt ofta.)

Tydligen återkommer hon till hur hon springer med mycket fart och med en röd "sak" i munnen och att det är såå roligt och viktigt. 
I Hemmet finns en stor trappa och ett fönster man kan titta ut genom. 
(Vi har en trappa i huset som Pippi älskar att rusa upp och ner i, till mitt stora förtret. dessutom brukar hon hoppa upp och titta ut genom altandörrens fönster och dörrens fönster ut till trädgården sitter hon ofta och tittar ut genom.)
Dessutom berättade hon att Pippi gillar äpplen(Vilket inte är någon nyhet. hon brukar äta äpplen som ligger i trädgården.)

Det finns en Rottishane som hon inte gillar. ( En bekant var hemma hos oss för några veckor sedan med sin nya importhanne. En i mitt tycke trevlig Rottiskille på 2 år. Men jag såg då på Pippi att hon var mycket mer försiktig mot honom än med andra hundar. Och han var inte sen med att ta för sig av leksaker osv...

I förra veckan såg jag honom göra ett utfall mot en mycket ung spaniel tik...?? Ja ja vad vet vi????

Visst är det kanske antaganden och gissningar. Men den här kvinnan hade varken sett mig eller pratat med mig. Vi har endast haft mailkontakt till jag ringde upp henne idag. Det är lite skönt att det inte finns förklaringar på allt här i livet....Det skulle vara lite för enkelt då... :) Inte så mycket att fundera på då! :)
 


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Tja, en enkel förklaring är att hon läst din blogg!?!

2011-09-15 @ 21:53:58
URL: http://jaktlabradorer.blogspot.com
Postat av: Catti, Aleya o Ginza

Det där var lite spännande!

Var hittade du henne?

2011-10-08 @ 11:45:30
URL: http://www.cholmberg.se
Postat av: C.L

Hej hopp =)

hur går det med tassar, ögon och flytt?

KRam

2011-10-17 @ 12:01:49
URL: http://www.fago.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0