Nu går faan på torra land!!! ...


Undrar just nu om det aldrig skall ta slut! Pippis tass är illröd och iflammerad plus att hon fått skavsår av sitt tassskydd. Suck... Jag tycker att jag håller järnkoll på hennes tass men lika förbannat har detta hänt.

Det har gått fort kan jag säga, herrejisses.., På några timmar har det blossat upp. Vi åkte till kalaset och hem igen från det samma... Då upptäckte vi det. Det måste nog vara gummiskon vi har använt då hon varit ute. Det regnar juuuu!!!!! ... Och hon vill vara ute, alltså har hon haft den på sig och varit ute... Tyvär!

Sedan undrar jag varför vi skall ha tratt på lilla fröken...? För att hon inte skall slicka på tassen naturligtvis, svarar den förnuftige. ... Jaha, men nu är det så att lilla Pippi lägger fram bakbenet så långt hon kan, låser fast det med sitt framben och når på så sätt att slicka ändå. Se på bilden det är inte så att tratten räknas som för liten precis! ;) så jag bara suckar och hinner inte med hälften av vad jag borde pga all passning på lilla älsklingen.

Nu har vi tvättat med decivon, i morgon hoppas jag att det är lite bättre så jag kan tvätta med Jodopax. Klarar inte av att hälla det på hennes sår nu.... Det gör så ont i mig när jag ser hur ont hon har! Måtte det läka sig snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0