Besvikelse...

Valpen vi har beställt kommer inte. :(  Uppfödaren har beslutat sig för att inte fullfölja parningen av olika skäl.
Besvikelsen hördes långa vägar när jag berättade för maken. Han har verkligen sett fram mot detta. Det skulle varit så perfekt med sommarvalp...
Vi har blivit erbjudna ersättningsvalpar men jag vill inte ha en valp nu i vinterrusket. Det räckte med två vintervalpar.

Nu får vi leta vidare. kanske kommer uppfödaren med en ny kombination som låter intressant  eller så får det bli en annan kennel... Vi får se... All respekt åt Uppfödaren som avstår en kull när det inte känns bra!

Pippi Fick träna "UT" - tecken för första gången idag. Passade på när det faktiskt var ljust på sena eftermiddagen.
Lite lydnadsinkallning blev det också. Funkade hyfsat. Nu längtar jag till att snön skall försvinna så man kan träna lite mer. Pippi larvar sig gärna med snöiga apporter. så jag får vara lite försiktig så det inte blir några olater. Annars kommer hon in fint med dem nu.

I morgon blir det mer träning.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0